Skøyen–Filipstadlinja











































Skøyen–Filipstadlinja

Oslo Vestbanestasjon with El 1.jpeg
Info
Type Jernbane
System Elektrifisert bane
Utgangsstasjon
Skøyen stasjon
Endestasjon
Filipstad
Drift
Opna
1872
Eigar Jernbaneverket
Teknisk
Lengde 2 km
Lengde dobbeltspor 2 km



Den dobbelspora lina frå Filipstad til venstre på fotografiet møter den dobbelspora lina som kjem ut or Oslotunnelen på Skøyen. Fotografiet er teke i retning mot Skøyen stasjon.




Filipstad med endestasjonen for Skøyen-Filipstadlinja.




Skarpsno stasjon var ein stasjon på den strekninga av Drammensbanen som har vorte til Skøyen-Filipstadlinja. Det er ikkje noko att av denne stasjonen.


Skøyen-Filipstadlinja er ei dobbeltspora, elektrifisert jernbanestrekning på om lag to kilometer frå Skøyen stasjon på Skøyen i Oslo til Filipstad i Oslo som berre vert nytta for lokaltog som skal stå på Jernbaneverket sin driftsbanegård medan dei er ute av bruk i tider med liten trafikk, eller er til vedlikehald ved NSB trafikkservice AS, som vedlikeheld tog-materiell, primært tog frå morselskapet NSB.


Skøyen-Filipstadlinjen var opphavlig ein del av Drammenbanen. Strekninga vart opna i 1872. Då Oslotunnelen opna i 1980 vart størstedelen av trafikken flytta frå Vestbanen til Oslo S, men nokre avgangar gjekk frå Oslo V fram til ruteskiftet i 1989. Linja hadde deretter ingen persontrafikk, men vart ei tid trafikert av godstog som skulle til og frå den dåverande containerhamna på Filipstad, som seinare vart lagd ned. Strekninga mellom Filipstad og Vestbanestasjonen vart lagt ned, og spora vart reve tidleg på 1990-talet.


Oppstallingsarealet for lokaltog på Filipstad ligg der godsstasjonen for Oslo Vestbanestasjon låg tidlegare. På arealet for den siste stutte strekninga herifrå og gjennom ei fjellskjering fram til det området der sjølve Vestbanestasjonen låg, der den gamle banen vart fjerna på 1990-talet, er det bygd ein rad med bustadblokker med garasjar for personbilar i den gamle fjellskjeringa under dei.



Linjekart |


























































































Teiknforklaring

BSicon LSTR.svg


Drammenbanen frå Lysaker

BSicon BHF.svg
3,38 km

Skøyen stasjon (1872)

BSicon eABZg+lr.svg

3,00 km

Skabo jernbanevognfabrik (fra venstre)
Thunes mekaniske verksted (fra høyre)


BSicon d.svgBSicon dSHI2gl.svgBSicon dSHI2+r.svg




BSicon d.svgBSicon dSTR.svgBSicon tdSTRa.svg


Oslotunnelen til Oslo S

BSicon SKRZ-Eu.svg


Bygdøy allé

BSicon SKRZ-G1u.svg


gangbru Olav Kyrres gate

BSicon SBRÜCKE.svg


Frøyas gate

BSicon eBHF.svg
1,90 km

Skarpsno stasjon (1882-1973)

BSicon SKRZ-G1o.svg


undergang Skarpsnoparken

BSicon exSTR+l.svgBSicon eABZgr.svgBSicon .svg




BSicon exSTR.svgBSicon SKRZ-G1u.svgBSicon .svg


gangbru Skillebekk–Framnes

BSicon exDST.svgBSicon STR.svgBSicon .svg

Filipstadkaia

BSicon exSTR.svgBSicon KDSTxe.svgBSicon .svg
1,58 km

Filipstad (1989)

BSicon exABZg+l.svgBSicon exABZgr.svgBSicon .svg




BSicon exSTR.svgBSicon exKBHFe.svgBSicon .svg
0,00 km

Oslo V (1872 - 1989)

BSicon exLSTR.svgBSicon .svgBSicon .svg


Havnebanen (nedlagt og fjerna)


Bakgrunnsstoff |


  • Skøyen-Filipstadlinja i Norsk Jernbaneklubbs stasjonsdatabase


































Popular posts from this blog

What are all the squawk codes?

What are differences between VBoxVGA, VMSVGA and VBoxSVGA in VirtualBox?

Olav Thon