Askerbanen






































































Askerbanen
Info
Type Jernbane
System Dobbeltspora jernbane
Status Regulær drift
Utgangsstasjon
Skøyen stasjon
Endestasjon
Asker stasjon
Tal på stasjonar 2
Drift
Opna 2005 (første del)
Eigar Jernbaneverket
Operatør(ar)
NSB, Flytoget
Type trafikk Gods og person
Teknisk
Lengde 17,4 km
Lengde dobbeltspor 17,4 km
Høgste fart 160 km/t
Tunnelar 2
Planovergangar 0



Kart over Drammensbanen (svart line) og Askerbanen (raud line, tunnelstrekningane er stipla)
Foto: Jernbaneverket



Askerbanen er ei dobbeltspora jarnbaneline mellom stasjonane Lysaker i Bærum kommune på grensa til Oslo og Asker i Asker kommune.[1]


Askerbanen er konstruert for høg fart og avlastar den gamle dobbeltspora Drammenbanen på denne sterkt trafikkerte strekninga ved å take fjerntrafikken og mykje av godstrafikken, medan Drammenbanen hovudsakleg vert reservert for den lokale trafikken i dette tettfolka området. Askerbanen har berre dei fire stasjonane Asker, Sandvika, Lysaker og Skøyen, som er sams for både Askerbanen og Drammenbanen, medan Drammenbanen har langt fleire haldeplassar på same strekninga.


Det meste av Askerbanen ligg i dobbeltspora tunnel; det er berre forbi Sandvika i Bærum kommune og ei stutt strekning ved Åstad i Asker kommune at bana ligg i dagen.


Det fyrste byggesteget av Askerbanen, parsellen mellom Sandvika stasjon i Bærum kommune og Asker stasjon i Asker kommune, vart opna i 2005. Det andre byggesteget, parsellen mellom Sandvika stasjon og Lysaker stasjon i Bærum kommune, vart opna i 2011.



Framtidig utbygging |


Det er planlagt å forlenge banen til Skøyen stasjon i Oslo. Det er imidlertid ikkje prioritert og er ikkje med i Nasjonal transportplan 2014-2023. Denne utbygginga har òg samanheng med kva for løysing ein etterkvart vil velje for ein ny dobbeltspora tunnel gjennom Oslo.



Linjekart |





















































































































































































































Teiknforklaring

BSicon LSTR.svg


Hovudbanen og Gardermobanen frå Lillestrøm

BSicon dLSTRq.svgBSicon ABZg+r.svgBSicon d.svg


Gjøvikbanen frå Roa

BSicon d.svgBSicon ABZg+l.svgBSicon dLSTRq.svg


Østfoldbanen frå Ski

BSicon tBHFa@f.svg
-0,27 km

Oslo S (1854) overgang til T-bane

BSicon tSTR.svg


sjå Drammenbanen

BSicon hBHFae.svg
4,38 km

Skøyen (1872) Vei Ring2.svg Drammensveien (ca. 300 m)

BSicon eBS2+l.svgBSicon BS2+r.svg


Drammenbanen til Lysaker

BSicon exSTR.svgBSicon LSTR.svg

Vækerø planlagt prosjekt, start tidlegast 2015

BSicon eBS2l.svgBSicon BS2r.svg




BSicon hKRZWae+GRZq.svg


Lysakerelva (36 m) grense Oslo–Akershus

BSicon BHF.svg
7,00 km

Lysaker (1872)
7,5 moh.

BSicon .svgBSicon ABZgl.svgBSicon LSTR+r.svg


Drammenbanen til Sandvika

BSicon .svgBSicon tSTRa.svgBSicon LSTR.svg


Bærumstunnelen (2011, 5 500 m)

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
7,95 km

hovedsignal 4103

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
9,24 km
Skallum blokkpost

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
10,61 km
Ballerud blokkpost

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
11,89 km
Kokkerud blokkpost

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
13,23 km

hovudsignal 4301

BSicon .svgBSicon tSTRe.svgBSicon LSTR.svg




BSicon .svgBSicon ABZg+l.svgBSicon LSTRr.svg




BSicon BHF.svg
14,14 km

Sandvika (1872)
12,0 moh.

BSicon hKRZWa.svg


Øverlandselva

BSicon hKRZWe.svg


Sandvikselva (tilsammen 153 m)

BSicon hSKRZ-Ea.svg


Fv618 Johan Grauers gate

BSicon hSKRZ-Ye.svg


Riksvei E 16.svg  Ringeriksveien (tilsammen 58 m)

BSicon eABZgr.svg


Ringeriksbanen, prosjektert

BSicon .svgBSicon ABZgl.svgBSicon LSTR+r.svg


Drammenbanen til Asker

BSicon .svgBSicon tSTRa.svgBSicon LSTR.svg


Tanumtunnelen (2005, 2 700 m)

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
16,47 km
Tanumåsen blokkpost

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
17,78 km
Lagerud blokkpost

BSicon .svgBSicon tSTRe.svgBSicon LSTR.svg




BSicon .svgBSicon BST.svgBSicon LSTR.svg
19,09 km
Åstaddalen blokkpost

BSicon .svgBSicon tSTRa.svgBSicon LSTR.svg


Skaugumtunnelen (2005, 3 600 m)

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
20,59 km
Skaugum blokkpost

BSicon .svgBSicon tBST.svgBSicon LSTR.svg
22,75 km

hovudsignal 4601

BSicon .svgBSicon tSTRe.svgBSicon LSTR.svg




BSicon .svgBSicon ABZg+l.svgBSicon LSTRr.svg




BSicon BHF.svg
23,83 km

Asker (1872)
104,6 moh.

BSicon SKRZ-Au.svg


Riksvei E 18.svg 

BSicon d.svgBSicon ABZgl.svgBSicon dLSTRq.svg


Spikkestadbanen

BSicon LSTR.svg


Drammenbanen


Referansar |





  1. [1] Opninga av Askerbanen JBV





































Popular posts from this blog

Olav Thon

Waikiki

Tårekanal