Østfoldbanen




Østfoldbanen (tidlegare Smaalensbanen) er namnet på jernbanelinja frå Oslo, gjennom Follo til Kornsjø i Halden, der han går inn i Sverige som Dalslandsbanen.


Linja går med dobbeltspor mellom Oslo Sentralstasjon og Ski stasjon i Ski. I Ski deler Østfoldbanen seg i ei vestleg og ei austleg linje. Vestre linje går med dobbeltspor frå Ski til Sandbukta nord for Moss og så med enkeltspor til Rygge, dobbeltspor til Haug ved Råde, enkeltspor via Fredrikstad til Sarpsborg, Halden og Kornsjø (riksgrensa). Austre linje er enkeltspora og går frå Ski via Askim og Mysen til Sarpsborg.




Innhaldsliste






  • 1 Persontrafikken på Østfoldbanen


  • 2 Linjekart


    • 2.1 Oversiktskart




  • 3 Historie


  • 4 Utbyggingsplanar


  • 5 Kjelder


  • 6 Bakgrunnsstoff





Persontrafikken på Østfoldbanen |


På Østfoldbanen går det regionaltog mellom Oslo S og Halden, med nokre daglege avgangar fram til Gøteborg. Alle regionaltoga nyttar seg av vestre linje, som går gjennom dei store byane i Østfold. Lokaltoga på Østfoldbanen går i tre forskjellige ruter: Linje 500 går på strekninga mellom Skøyen stasjon i Oslo og Ski, med stopp på alle stasjoner. Linje 550 går på strekninga frå Spikkestad stasjon i Røyken kommune til Moss over Spikkestadlinjen og Drammensbanen til Oslo S, og derfrå på Østfoldbanen. Lokaltoga på denne ruta stoppar berre på nokre stasjonar mellom Asker stasjon, Oslo S og Ski stasjon. Linje 560 går på den austre linja, Indre Østfoldbanen, til Mysen og Rakkestad, og til liks med linje 550, stoppar toga berre på nokre utvalde haldeplassar mellom Oslo og Ski.



Linjekart |



Oversiktskart |




Kart over Smaalensbanen, 1884.

















































































































































































































































Teiknforklaring

BSicon BHF.svg
0,27 km

Oslo S (1854)

BSicon HST.svg
5,95 km

Nordstrand (1880)

BSicon HST.svg
7,18 km

Ljan (1879)

BSicon HST.svg
8,68 km

Hauketo (1925)

BSicon BHF.svg
9,85 km

Holmlia (1988)

BSicon HST.svg
11,35 km

Rosenholm (1988)

BSicon .svgBSicon STR.svgBSicon exLSTR.svg


Follobanen[1] frå Oslo S, planlagt

BSicon .svgBSicon BHF.svgBSicon exBHF.svg
12,86 km

Kolbotn, Kolbotn nye (1895)

BSicon .svgBSicon HST.svgBSicon exLSTR.svg
14,05 km

Solbråtan (1939)

BSicon .svgBSicon BHF.svgBSicon exLSTR.svg
15,78 km

Myrvoll (1919)

BSicon .svgBSicon HST.svgBSicon exLSTR.svg
17,36 km

Greverud (1939)

BSicon .svgBSicon BHF.svgBSicon exLSTR.svg
18,25 km

Oppegård (1879)

BSicon .svgBSicon eABZg+l.svgBSicon exSTRr.svg


Follobanen, planlagt

BSicon HST.svg
20,12 km

Vevelstad (1985)

BSicon exSTR+l.svgBSicon eABZgr.svgBSicon .svg


Follobanen, planlagt

BSicon exLSTR.svgBSicon BHF.svgBSicon .svg
20,51 km

Langhus (1989)

BSicon exSTRl.svgBSicon eABZg+r.svgBSicon .svg


Follobanen, planlagt

BSicon BHF.svg
24,29 km

Ski (1879)

BSicon BS2+l.svgBSicon BS2+r.svg




BSicon STR.svgBSicon HST.svg
1,53 km

Drømtorp (1932)

BSicon STR.svgBSicon BHF.svg
5,78 km

Kråkstad (1882)

BSicon STR.svgBSicon HST.svg
7,68 km

Langli (1932)

BSicon STR.svgBSicon HST.svg
9,68 km

Skotbu (1908)

BSicon STR.svgBSicon BHF.svg
12,89 km

Tomter (1882)

BSicon STR.svgBSicon HST.svg
17,48 km

Knapstad (1912)

BSicon STR.svgBSicon BHF.svg
20,32 km

Spydeberg (1882)

BSicon STR.svgBSicon HST.svg
25,30 km

Langnes (1932)

BSicon STR.svgBSicon BHF.svg
29,10 km

Askim (1882)

BSicon STR.svgBSicon HST.svg
31,02 km

Næringsparken (1994)

BSicon STR.svgBSicon HST.svg
35,02 km

Slitu (1882)

BSicon STR.svgBSicon BHF.svg
39,47 km

Mysen (1882)

BSicon STR.svgBSicon HST.svg
44,32 km

Eidsberg (1882)

BSicon STR.svgBSicon HST.svg
49,14 km

Heia (1896)

BSicon STR.svgBSicon BHF.svg
54,31 km

Rakkestad (1882)

BSicon BHF.svgBSicon STR.svg
31,00 km

Ås (1879)

BSicon BHF.svgBSicon STR.svg
38,00 km

Vestby (1879)

BSicon HST.svgBSicon STR.svg
45,20 km

Sonsveien

BSicon BHF.svgBSicon STR.svg
53,84 km

Kambo (1898)

BSicon BHF.svgBSicon STR.svg
60,16 km

Moss (1879)

BSicon BHF.svgBSicon STR.svg
69,28 km

Rygge (1879)

BSicon BHF.svgBSicon STR.svg
77,01 km

Råde (1879)

BSicon BHF.svgBSicon STR.svg
94,26 km

Fredrikstad (1879)

BSicon BHF.svgBSicon STR.svg
109,47 km

Sarpsborg (1879)

BSicon ABZgl+l.svgBSicon STRr.svg




BSicon BHF.svgBSicon .svg
136,64 km

Halden (1879)
2,8 moh.

BSicon hZOLLae.svgBSicon .svg
169,9 km
Sundet, Kornsjø Sverige

BSicon LSTR.svgBSicon .svg


Noreg/Vänernbanan


Historie |


Den 6. juni 1873 vedtok Stortinget å bygge Smaalensbanen. Anleggsarbeida, som sysselsette om lag 3000 mann på det meste, starta opp i 1875. Under eit besøk av Kong Oscar og Dronning Sophie i august 1878 vart linja mellom Råde og Hølen prøvekjørt. Vestre linje vart offisielt opna 2. januar 1879 og Austre linje vart opna i 1882.


På 1990-talet vart vestre linje kraftig oppgradert då det vart bygd dobbeltspor frå Ski til Sandbukta ved Moss og frå Såstad i Rygge til Haug i Råde.



Utbyggingsplanar |


Det finst framtidsplanar om å bygge dobbeltspor på heile strekninga Moss - Halden (i perioden 2020-2040). Strekninga Oslo - Ski skal få fire spor ved at det vert bygd ein ny dobbeltspora høgfartsbane, kalla Follobanen, før 2020. Nytt dobbeltspor gjennom Moss skal byggast. Truleg skal banen Moss - Fredrikstad byggast om til dobbeltspor, og eit nytt enkeltspor vert truleg bygd mellom Fredrikstad og Halden. Alternativt vert det bygd eit nytt enkeltspor frå Råde til Sarpsborg. Nesten heile strekninga Oslo - Halden kan då få 200 km/t som maksimal fart.


Eit problem med ei direktelinje Fredrikstad-Halden utan å gå om Sarpsborg, er at det trengst ein tunnel under elva Glomma, eller ei 39 meter høg bru over elva, like høg som Fredrikstadbrua, men mykje lenger. Dette er ikkje noko problem med strekninga Råde - Sarpsborg, som ikkje kryssar hovudløpet til Glomma.


Strekninga Halden - Kornsjø kjem ikkje til å byggast om ifylgje Jernbaneverket sine planer til år 2040. Den sterke stigninga ved Tistedal nær Halden (25 ‰) er for dyr å bygge om. Godstoga har to lokomotiv (hele vegen Oslo-Gøteborg og tilbake) og det kostar mindre enn ny jernbane.


Det finst òg forslag om på lang sikt å bygge høgfartsbane på heiel strekninga mellom Oslo og Gøteborg. Banen Oslo - Råde må då byggast ferdig etter planen, pluss ein ny bane Råde - Halden og utbetra eller ny bane fram til Kornsjø. På svensk side kjem strekninga Ed - Göteborg (på Noreg/Vänernbanan) til å kunne køyrast med ei gjennomsnittsfart på 138 km/t allereie i 2012.



Kjelder |




  • Denne artikkelen bygger på «Østfoldbanen» frå Wikipedia på bokmål, den 9. november 2008.

    • Wikipedia på bokmål oppgav desse kjeldene:





  1. http://www.jernbaneverket.no/multimedia/archive/01620/Rapport-alternativ_1620370a.pdf







Bakgrunnsstoff |



  • Jernbaneverket

  • NSB



































Popular posts from this blog

What are all the squawk codes?

What are differences between VBoxVGA, VMSVGA and VBoxSVGA in VirtualBox?

Hudsonelva